Alla inlägg den 28 november 2012

Av Anni Frick - 28 november 2012 22:24

Tagit från, lockigt.se Vill du läsa mer, klicka här: 


http://lockig.se/balsammetoden.php  



"Precis som det är lättare att laga god mat om man har bra råvaror, är det lättare att ha ett vackert hår om håret är i god kondition.

Nyckeln till ett friskt och vackert hår heter fukt. Torra hår är helt enkelt inte vackra - de blir glanslösa, risiga och frissiga. Självlockiga hår är torrare av naturen än raka hår, och måste därför behandlas lite annorlunda för att nå sin fulla potential.

Varje hårstrå är omslutet av ett fjällskikt, och ser i förstoring ut ungefär som en grankotte eller en fisk. På ett friskt, rakt hår ligger fjällen tätt slutna, de skyddar håret och ger det en blank yta. På lockiga hår, däremot, reser sig fjällen en aning i varje krok (prova att böja en fisk får du se) vilket gör att den fukt och de oljor som naturligt ska finnas i hårstrået, kan dunsta. Om håret dessutom är kemiskt behandlat (t.ex. blekt) eller påverkat på annat sätt av friktion, värme osv, är fjällskiktet ännu mer uppruggat. Håret har blivit poröst, och kan inte behålla fukt inuti stråna.

Många, både raka och lockiga, upplever att deras hår fort blir fett, och för att råda bot på det tvättar de håret ofta i ett försök att torka ut hårbotten. Resultatet blir att hårbotten reagerar med att producera mer fett för att återställa balansen, så de måste tvätta håret ännu oftare. Hårstråna torkas ut, medan hårbottens talgproduktion går på högvarv.

För att få stopp på denna onda cirkel finns det bara en sak att göra: Sluta torka ut din hårbotten, och se till att återfukta ditt hår! "

Av Anni Frick - 28 november 2012 19:22

Kort är så sjukt underskattat älskar det. Särskilt korten här. Hemma är alla så tråkiga och jag som älskar sparkle är dessa perfekta och roliga att skicka!

 

Av Anni Frick - 28 november 2012 19:08

och jag har tillbringat en sista dag i Reading som bestod av Chai Latte x 2, shopping, mat och bara vandra tillsammans med bästa sällskapet. Mig själv. När jag kom in till Reading så gick jag ju självklart och köpte en Chai Latte middle one på Starbucks och de brukar fråga vad man vill ha och sen ens namn, de skriver det på koppen och varje gång har jag fått allt annat än mit egna namn. I London hette  Ami jagElli, idag hette jag e och Anre!


Undra om min engelska accent är så bad. Kanske borde säga det på svenska nästa gång istället. Whats your name? Anni, ( också på redig skånska) haha! vad tror ni om det? JAg menar Anni är ju ganska internationellt namn och det finns i många länder så vad fan!! Namnet Arne har jag aldrig hört innan!!

   


Sen gick jag vidare till Primakr och hittade lite smått & gott bland annat julstrumpor, jultrosor samt tröjor att rida i.


Sen gick jag till Mission Burriito och köpte en sjukt god kyckling burrito med ris, ktckling, grönsaker och guacamole! 

Seeeeeeeeeeeen köpte jag årets två första julklappar till Pappa och FAnniiiiims, hehe! Fanny en ledtråd till din är Isbjörn!! hehe gissa den du!!


Av Anni Frick - 28 november 2012 10:09

På söndag är det första advent och jag som julälskare önskar jag kunde vara hemma och pyssla med julstämning hemma. Dock mår jag bra idag då jag är ledig och ska bara ta det lugnt. Tanken var att jag skulle in till London och fixa saker som Pernilla har men hon är i Sverige så får göra det en eftermiddag istället. Dock ska jag gå på Primark och köpa fler pyjamasbyxor.. hehe. nej nu ska jag tvätta lite och byta tampong. 

ciao bellas/bellor

Ovido - Quiz & Flashcards