Alla inlägg under mars 2011

Av Anni Frick - 31 mars 2011 23:13

Nu ska jag dricka min vitamindryck och sed  an krypa till sängs i min 2:a säng 


Godnatt alla kärae bloggläsare 

   

Mat

Av Anni Frick - 31 mars 2011 22:54

Jag älskar verkligen mat, I do!

Det står jag för! Det är dock skillnad på god mat och god mat. T ex skolan kassler med ris eller mammas kassler och ris. Det kan ni nog alla hålla med om? Eller pappas kalops vs skolans kalops? Vad tycker ni? Lagar era föräldrar bättre mat än skolan eller är det tvärtom? 


Jag har lätt för att pendla i vikt. När jag gick i åttan vägde jag 58 kilo och sen när jag gick i nian gick jag ner till 48. 


Lite eller mycket? Jag bryr mig mycket om vikten det gör jag och jag kan ju säga att jag tycker inte jag är tjock men jag är heller inte nöjd med min kropp. I dagens läger spelar utseendet en stor roll. Ibland är det synd men ibland kul. Det är då det är bra att gå på Bollerup. Man kan gå som en säck ibland och uppklädd till topprna ibland. Man kan gå med eller utan smink, lockigt eller rakt hår, mycket smycken eller lite smycken eller kanske inga alls. Ingen bryr sig, eller? Inte så många i alla fall. 


Ni kanske tycker det är fjantgt att jag bryr mig om vikten och utseendet men det är sanningen, love me or leave me! That´s it!


Dessutom tycker jag det är kul att räkna kalorier, japp i hörde jag älskar att få veta hur mycket/lite man får i sig/dag. Om jag får säga det själv så kan jag faktisk en del om det.

T ex en kvinna ska få i sig ca 2000 kalorier/dag

En man ca 2500/dag.

Ett ägg innehåller 75

Ett En klubba innehåller 70  

Rapsolja är 1000 

100 gram kyckling filé ca 110 

100 gram pasta brukar vara runt 300


Ja ni ser, jag kan det utan och innantill och jag gillar det. Den enda delen på min kropp jag bryr mig om är magen, benen har jag mycket muskler för jag rider och ja, det är lite fint med dubbelhakor. Kan inte hjälpas att jag är helt inprintad på det!

Nu kommer det viktiga.

Det jag äter och ej äter. detta är inte allt men det mesta  

Aldrig ljust bröd, helst inte mjukt bröd eller då ska det vara  riktigt mörkt

Äter bara hårt bröd

Ingen pasta

Inget ris

Inget godis eller någon kaka mitt i veckan, om det inte bjuds på det men dock bara modulfika, klassen och mentorsträff

Ej pizza

Alla sorters grönsaker och frukt 

Allt kött, det är kalorifattigt och muskelbyggande. 

All fisk, det är jättenyttigt och mättande

Mycket soppa dock utan potatis

Ingen potatis

Bara vatten, mjölk och apesinjuice

Aldrig läsk och saft

Endat alkohol två ggr i veckan


Ja detta är det som gäller, maten och godiset gäller mellan söndag-fredag eftermiddag. På fredag och lördagar så äter jag precis vad jag vill och kan, dessutom rör jag mig oftast mer då också   


 

Av Anni Frick - 31 mars 2011 22:46

Gud, idag har Uno stått på boxvila i exakt fem dagar, herregud vad taggad han var. Haha så himla kul att se. Har bara gått till ridhusen och tillbaka nu alla dagar. Idag gick vi bort till terrängbanan och jag hoppade två hinder med min lilla häst på släp. Han tyckte det var så sjukt kul. Guuuuuuuud vad jag är taggad till han är slutmät med nya skor då kan vi börja komma igång med terrängen igen, har saknar den som tusan nu under vintern. 


Satt precis och kolla lite träningar på Gärds med Anna Hassö. Läääääängtar!!!

  Båda bilder är på Anna, ena när hon hoppas Bluppan och andra Tracke! Ni har no sett dem på facebook innan     

Av Anni Frick - 31 mars 2011 22:42

japp så sant som det är sagt, spikmatta. det provade jag idag när jag skulle in och hälsa på lille Jens! Kändes helt okej, var riktigt skönt efteråt, som en brännande känsla. Tyvärr blev det sämre när Jens använde mig som madrass sen, men smällar man får ta, right?     

Av Anni Frick - 31 mars 2011 16:38

japp det är rätt, ska äta kakor hos min mentor! 

Av Anni Frick - 30 mars 2011 23:23

    Tänker på Österrike och saknar det! Har inga bilder och är hos Markus nu, men bloggar mer imorgon! Promise!

Av Anni Frick - 29 mars 2011 22:29

Kilar til Markus för att kolla film, hoppas han kommit till skott och laddat hem någon!

Men först måste jag räkna matte 

   Älskar alla min tre namn!


Av Anni Frick - 29 mars 2011 22:26

Ni måste påminna mig om en lista om vad jag får äta och inte äta. Har nämligen en del grejer jag inte får ät från söndag-torsdag. Ska berätta mer om det någon annan dag, t ex imorgon!

      

Ovido - Quiz & Flashcards