Alla inlägg under juni 2012

Av Anni Frick - 25 juni 2012 17:30

Har nyss kommit från stallet och min pärla har fått nya skor, då han trampat av båda?!?!?!

Har inte haft honom i stallet på aslänge och han blåste upp sig och kollade runt, guuud vad han är fin!!! vrf har just han oturen att blir skadad. Han är så himla vacker att kolla på, alla muskler sitter kvar och han är inte alls tjock. Har nog aldrig älskat en pålle så mkt, fast idag fattar jag inte varför jag föll för honom, haha! Han var tittig, inte alls framåt, seg i munnen, som att hålla i en vägg i vänster sida och totalt skänkel/spödöv. Tror kanske att det var att han piggna till så mycket och blev en total vilding som gjorde att jag föll. Jag är en väldigt stolt matte som har kommti så långt med honom att han är mjuk som en kvist i munnen och kroppen, katt i hoppningen och känslig att man endast behöver viska galopp!  Det är min prins det! 

       

Av Anni Frick - 25 juni 2012 10:32

när jag äntligen fått mitt jobb i england så tänkte jag:ja då får jag ju passa på att rida viggo tills jag åker. nej så är inte ödet, han har väldans ont i munnen och skakar bara på huvudet så fort jag tar i honom. han som var så himla mjuk i munnen innan jag ställde av honom, kan det vara vargtänder?

tänkte på en sak? efter jag ridit idag så kände jag efter vargtänder, har för mig att de sitter mellan avtuggningständerna och de roterande tänderna. jag kände ingenting och såg ingenting. Någon annan som ha förslag på vad detta kan vara?!?!?!?


vad det gäller den andra hästen som har gått med classic roller (en sko som är väldigt svår för hästen att trampa av) men nu när han fick specialskor för senorna som är de vanliga järnaskorna med liten klack fram. som högklackat fast tvörtom    iaf åter till saken så har han lyckats trampa av sig båda skorna av att bara gå i hagen dygnet runt (???)

iaf så fick jag ett kvitto att han inte kan gå med vanliga skor!!! 

 

så sluttampen av detta är nog att jag inte ska hålla på med hästar!!!

 

Av Anni Frick - 16 juni 2012 14:55

jaha, ni e det såhär, vi förlorade matchenmot england igår, drf tror jag england är ett bra land och därför har jag skaffat mig jobb i england från och med augusti sålägne jag vill.

hejdå...

Av Anni Frick - 13 juni 2012 15:26

Finns en känsla i mig att denna sommaren kommer bli bra ändå! Har ridit ut några ggr med fanny, skrattat så jag nästan ramlat av. jobbet är ju sådär kul men ack vad jag vill ha pengar! slovakien - here i come in august. gbg med g och möjligtvis ******* i höst på obestämdtid.

livet har ju trots allt börjat nu. klockan är nu 15.30 och jag ligger fortfarande i sängen, men har faktiskt gått en timme med hundarna, skönt. börjar jobba 17.....

ha en bra kväll.

 

Av Anni Frick - 7 juni 2012 15:22

Va hos veterinären mellan 11.30-14.00, slutade iaf med att pållen har 3 månader på sig att bli bättre annars finns inget att göra.   

 

   

Av Anni Frick - 4 juni 2012 11:44

Japp, senaste tre åren har varit sjukt underbara, härliga, hemska, dåliga, typ ligga ner och dö men också hoppa upp i himlen också de bästa i mitt liv.

två sista veckorna har varit med andra ord väldigt upptagna men också väldigt lediga. började med bal den 25 maj som sedan under den 26 fortsatte med släktkalas där jag delade ut mina inbjudningar till studenten (jag vet jag är i tid). på söndagen började studentveckan. måndag, personalmiddag. tisdag, brännboll och gummibåtsrace. onsdag, utspark med krälande i drank och grisbajs  . torsdag, städade hela dagen och lämnade nycklar. fredag bestod av en dag jag sent kommer glömma. och lördagen avslutades med sommarnatta på tingvalla! tillägg att ända sedan söndagen har jag druckit alkohol. känns som om jag är bakis ännu.....

denna vecka är också ganska packad men inte riktigt. torsdag veterinären, fredag jobba och lördag fest. helt okej med lite lugn i vardagen. såfort jag varit hos vet med quick så vet jag vad jag ska göra med mitt liv, tro det eller ej men mitt liv hänger på min häst!!!

   

fler bilder kommer när jag hinner för nu ska jag in till stan och byta ett tomas sabo armband jag fick i studentpresent :Dpuss

  

Ovido - Quiz & Flashcards