Alla inlägg under september 2012

Av Anni Frick - 30 september 2012 14:29

Hejsan svejsan i Blåbärsskogen!

Igår och idag har varit en toppendag, hoppade Boss igår och red sedan Centarua, egentligen skulle jag baar värma Centaura till James men han tyckte det såg bra ut så han tyckte jag kunde fortsätta   Idag fick jag min första kråkan på tavlan där alla står och vilka hästar ska ridas av vem. Så idag har jag ridit, centaura, surre och värme Zahra åt James. Nu har jag kastat i mig mat på 15 minuter och ska ut och rida Iceburg (den jag ramla av som en vante och Rusty!

ha det bra så hörs vi!

 

Av Anni Frick - 28 september 2012 22:12

 

Av Anni Frick - 28 september 2012 20:41

Idag var det 1 månad sedan jag såg mina prinsar, knutte, mamma, pappa och Karl! Helt sjukt! Tiden har gått så sjukt fort ändå tänker man varje dag, ah vad tiden går långsamt, men på långt håll går det fort. Idag har varit en riktigt bra dag, Bryony och jag har skrattat mkt, Fiona e så gullig, hon har så sjukt fina ögon. Som ett riktigt rådjur. Marielle är ledig till söndag och Ashler han har tagit på mig rumpan hela denna veckan o idag när han gjorde det innan jag hoppas upp på Centaura så fråga jag honom, Do you like my ass or whats your problem? " haha hon bara Eh yes! Sen fråga han, don´t you like my? Då sa jag , du har för slappa byxor så kan ej se. Sen tog jag i det innan vi sluta oh gud vad lite rumpa han har  

haha

Påtal om en annan sak visste ni att Maria Montazami har 92 tassles i sitt hus?

 


Av Anni Frick - 27 september 2012 20:33

Visst är det sjukt? Asso vanligt vatten man kan få från kranen gratis, kostar mer än mjölk som krävs som himla mycket baktanke med. Innan jag började jobba med korna så har jag inte lagt en tanke på allt jobb bakom, men kan helhjärtat säga att det är mycket. Dessutom är det bästa jobbet jag har haft i mina 19 år. Jobbet tar aldrig slut, och om man ser slutet tidigt en dag så händer det alltid något som gör att det blir sent! Kalvarna ska ha mat morgon och kväll, strö till kalvarna, skrapa liggaspaltar, nytt spån i liggspaltarna, tvätta robotarna, plocka röda kor (ta in de i roboten som inte mjölkat på 12 timmar), flytta kor, flytta kor från olika beten, kalvar som ska in, kvigor som ska mjölkas för första gången, vaccinera, klippa svansar och ja jag kan sitta här hela natten och räkna upp allt som man kan hitta på. Det är sånna jobb jag gillar Varför i helvete ska det som jobbar minst 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan få mindre lön än de som jobbar 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan, Sjukt system!

   

  Fina djur!  


Av Anni Frick - 27 september 2012 14:30

Har precis ätit lunch och tro det eller ej att jag säger detta, men har faktiskt glömt hur gott pasta är om den är riktig, sån som ska koka en kvart typ. Om man smälter ost och bacon till det. mhmhmh!!! Ikväll ska jag gå och handla, mitt godisförråd är väldigt tomt så jag ska fantamaj handla godis. hehe! Påtal om pasta så åt jag det 1.a gången hos en kompis i 6.e klass. Vi åt aldrig det hemma och jag kan nog räkna gångerna vi haft det hemma, kanske 5-6 gånger. Ändå coolt. I dagens läge äter väl alla det typ 3 ggr/vecka! Jaja, alla är uppfödda olika, tack och lov!

 

Av Anni Frick - 26 september 2012 18:26

Kolla vad jag hittat! Karledsskydd för 149 riksdaler, på Skara Hästsport!! Eh, som hittat!!!! Det ska jag införskaffa till tusen, detta är mina nya bffs!!! Är dessutom rätt bra att de inte sitter ihop med själva senskydden. Det negativa är att John Whittaker gjort dem, så självklart ska det brittiska flaggan vara med, men ja, vad gör min inte för sin prins?!

ALLT!

   

Av Anni Frick - 25 september 2012 18:53


Ovido - Quiz & Flashcards