Alla inlägg den 17 november 2012

Av Anni Frick - 17 november 2012 23:00

Idag har jag haft en chillidill dag, jobb mellan 7-8, 10-13 & 15.30-17.00 Ja typ mer ledigt än jobb. Red Dipina vilket var alldeles lagom efter att James plåga mig på Centaura igår. Åkte sedan till Addington på tävling och kolla på när Zahra hoppade 140. Fina kuse!!! 

 

Påtal om väldigt många andra grejer så är jag förvirrad och lite ledsen i min själ. Vill nog inte riktigt erkänan det för mig själv, vill vara framåt och alltid vara glad skratta och ha roligt. Jag lever bara i nuet och brukar tänka - allt löser sig. ja men om det löser sig på ett sätt och du inte ville ha det så. Det är nog lite det jag är rädd för nu. Jag vet att jag lever i en rosa bubbla nu. Allting är så himla bra, jag behöver inte planera mer än till de 7 hästarna jag tar hand om och just nu är det alldeles tillräckligt för mig. Jag vet att så fort jag sätter min fot den ** december vet jag att jag kommer få jobba röven av mig från den dagen och två veckor fram. Så cheer up Anni, smile in your  pink fucking bubble and love it. För när du  är hemma finns ingen rosa bubbla. Jag vet att jag måste åka till veterinären med lilla skiten med tänderna, kolla och Quick haltar IGEN, åka till veterinären med honom, bo på tre ställe och ta hand om 384938945 kossor. JA ni ser, kanske är lite av "hej jag är bortskämd som har både jobb, hem och två hästar" och? Det är mina problem, bara jag som kan skaffa mina problem och som kan göra mig av med mina problem. 

 

Påtal om problem så när jag var hemma och landade i K-staden så märkte jag är där var väldigt mkt fler tiggare än när jag åkte. OCH det är ngt jag blir väldigt irriterad på, här ska vi skattebetalare gå och betala att de står på gatan och tigger efter ännu mer pengar. För det första var hälften av dem inte svenska (nej jag är inte rasist)   och för det andra var de halta och lytta allihop. Det är deras problem att de står i den sitsen, inte mitt. Finns väldigt många jobb, om man söker efter rätt. Om du är tiggare utan hem kanske du inte passar som vd för ett företag, börja med lite mindre exempel städerska/städare, om du nyss slutat skolan kanske du inte ska försöka få mer i lön än din pappa, då ska man nog få timlön. Du kanske inte ska förvänta dig så himla mycket helt enkelt?! 


Ovido - Quiz & Flashcards